SEO lokalne a branża zdrowia psychicznego – jak dotrzeć do pacjentów?

SEO lokalne a branża zdrowia psychicznego – jak dotrzeć do pacjentów?

Prowadzisz klinikę psychiatryczną lub gabinet? Jesteś psychiatrą, psychologiem lub psychoterapeutą? Zależy Ci na dotarciu do nowych klientów? W takim razie koniecznie sprawdź, czym jest lokalne SEO. Sprawdź, na czym właściwie polega pozycjonowanie stron WWW. Czy warto mieć wizytówkę w Google Moja Firma? Odpowiedzi na pytania szukaj w naszym artykule.

Co branża zdrowia psychicznego powinna wiedzieć o lokalnym SEO?

Lokalne SEO polega na czynnościach zwiększających widoczność stron internetowych na konkretne zapytania. Takie zapytania łączą się z daną lokalizacją, a zatem:

  • miastem
  • regionem
  • dzielnicą

Psycholodzy, psychiatrzy i psychoterapeuci mogą się reklamować w Internecie w różny sposób. Warto zatem pomyśleć o własnej stronie WWW, blogu ze specjalistycznymi artykułami czy działaniem w mediach społecznościowych. Dobrą opcją jest wdrożenie lokalnego SEO. Wtedy internauci będą mogli znaleźć Twoją witrynę na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Lokalne zapytania pozwalają potencjalnym klientom odszukać firmę lub usługę w pobliżu. Jeśli chcą znaleźć w swojej miejscowości specjalistę z branży zdrowia psychicznego, wpisują następujące hasła:

  • psychoterapia Szczecin
  • psychoterapeuta Bydgoszcz
  • psychiatria Warszawa

Warto wiedzieć, że użytkownicy nie zawsze wpisują frazę z lokalizacją. Google nie pokaże jednak ofert z odległych lokalizacji. Jeśli użytkownik z Poznania wpisze w wyszukiwarkę hasło „psycholog terapia”, wtedy na podstawie jego lokalizacji Google wskaże lokalne wyniki dla wszystkich pobliskich psychologów.

SEO lokalne a branża zdrowia psychicznego

Lokalne SEO sprawdzi się w przypadku oferowania usług w zakresie zdrowia psychicznego. Dotyczy to zarówno samodzielnych gabinetów, jak i dużych klinik psychiatrycznych, które prowadzą działalność stacjonarnie w konkretnej miejscowości czy województwie i kierują swoje usługi do osób, które szukają pomocy psychiatrycznej i chcą ją szybko otrzymać. W przypadku prowadzenia sieci klinik w różnych miastach, dobrze jest je pozycjonować na dane lokalizacje. Regionalne pozycjonowanie sprawdzi się w większych miejscowościach, gdzie dochodzi do dużej konkurencji.

Czym jest lokalna optymalizacja?

W celu wprowadzenia lokalnego SEO należy posiadać stacjonarny adres. Zwykle psycholog lub psychiatra działają stacjonarnie pod danym adresem. Przyjmują przy tym w swoim gabinecie pacjentów. Lokalną widoczność zbudujesz poprzez zoptymalizowanie strony WWW i zadbanie o prowadzące do niej linki. Informacje o adresie firmy muszą się znaleźć na stronie internetowej wraz z danymi takimi jak:

  • nazwa firmy
  • numer telefonu
  • godziny pracy

Dobrze, aby te informacje znalazły się w zakładce „Kontakt”. Umieszczenie danych kontaktowych w stopce umożliwia pokazanie ich na podstronach. Ułatwia to zrozumienie witryny przez roboty wyszukiwarki. Internauci mogą szybko znaleźć dane kontaktowe do psychologa czy psychiatry. Ważne: Dane kontaktowe muszą być oznaczone danymi strukturalnymi, a więc schema.org. Oprócz tego należy stosować frazy z lokalizacją. Przykłady:

  • miasto np. psycholog terapia Poznań
  • dzielnica np. psycholog na Żoliborzu
  • region np. psychiatra w łódzkim

Informacje muszą się znaleźć w tagach title oraz nagłówkach H1. Dobrze, aby znalazły się w treści strony i występowały w formie naturalnej, a zatem odmienionej. Zamiast „psycholog Warszawa” powinno być „psycholog w Warszawie”. Wizerunek Twojej firmy w Internecie poprawi interesujący content w postaci poradników, a także promocja w mediach społecznościowych. Treści powinny nawiązywać do „E-A-T”. Oznacza to, że teksty powinny bazować na wiedzy, autorytecie i zaufaniu.

Jesteś właścicielem gabinetów psychiatrycznych w kilku miastach? Stwórz landing pages, czyli strony docelowe. Dobrze, aby zawierały ciekawą treść i były adresowane do klientów danego miasta lub dzielnicy. Powinny zawierać dane kontaktowe. Nie możesz zapomnieć o zdjęciach i atrybutach ALT, a zatem tekście alternatywnym pliku graficznego. Równie ważne jest linkowanie między podstronami lub dodawanie ocen przez internautów.

Jakie są zalety Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest bezpłatnym narzędziem pozwalającym promować lokalne firmy. Sprowadza się do wyświetlenia się informacji o firmie w mapach Google lub w wyszukiwarce. Wizytówka Google My Business sprawdzi się dla małych, ale także średnich klinik psychiatrycznych. Poza pojawieniem się wysoko w wynikach organicznych Google do zalet GMB zaliczają się:

  • budowa zaufania wśród użytkowników Internetu
  • możliwość dodawania ocen o danym specjaliście – jako właściciel firmy masz możliwość odpowiadania na nie internautom
  • gwarancja szybkiego dostępu do informacji o firmie – w ten sposób użytkownicy Internetu mogą w łatwy sposób skontaktować się z obiektem
  • dotarcie do statystyk – możliwe jest prowadzenie monitoringu działań użytkowników i dotarcie do informacji, w jaki sposób znaleźli firmę


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>



Jakie są główne korzyści z lokalnego SEO?

Aż 75,4% internautów szuka w Internecie towarów i usług [1]. Wprowadzenie lokalnego SEO pozwala na dotarcie do klientów, a zatem:

  • dostęp do klientów, którzy używają urządzeń mobilnych – użytkownicy szukają na smartfonach usług lokalnych, a według raportu Gemius korzysta z nich aż 24,4 miliony użytkowników [2]
  • wzrost pozycji Twojej strony WWW w lokalnych wynikach wyszukiwania – zwykle internauci klikają w wysokie pozycje
  • oszczędność czasu i kosztów – związanych z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz. Lokalne frazy wiążą się z mniejszą konkurencją w stosunku do ogólnych słów kluczowych. W ten sposób efekty można szybciej zaobserwować

Prowadzisz własny gabinet psychiatryczny? Jesteś psychologiem lub psychoterapeutą? Pomyśl nad wdrożeniem lokalnego SEO i zyskaj klientów z najbliższej okolicy!

 [1] GUS

[2] Gemius


Źródło: Gemius, GUS

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.