SEO lokalne a branża zdrowia psychicznego – jak dotrzeć do pacjentów?
Prowadzisz klinikę psychiatryczną lub gabinet? Jesteś psychiatrą, psychologiem lub psychoterapeutą? Zależy Ci na dotarciu do nowych klientów? W takim razie koniecznie sprawdź, czym jest lokalne SEO. Sprawdź, na czym właściwie polega pozycjonowanie stron WWW. Czy warto mieć wizytówkę w Google Moja Firma? Odpowiedzi na pytania szukaj w naszym artykule.
Co branża zdrowia psychicznego powinna wiedzieć o lokalnym SEO?
Lokalne SEO polega na czynnościach zwiększających widoczność stron internetowych na konkretne zapytania. Takie zapytania łączą się z daną lokalizacją, a zatem:
Przeczytaj również: Czym zajmuje się psychiatra?
- miastem
- regionem
- dzielnicą
Psycholodzy, psychiatrzy i psychoterapeuci mogą się reklamować w Internecie w różny sposób. Warto zatem pomyśleć o własnej stronie WWW, blogu ze specjalistycznymi artykułami czy działaniem w mediach społecznościowych. Dobrą opcją jest wdrożenie lokalnego SEO. Wtedy internauci będą mogli znaleźć Twoją witrynę na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Lokalne zapytania pozwalają potencjalnym klientom odszukać firmę lub usługę w pobliżu. Jeśli chcą znaleźć w swojej miejscowości specjalistę z branży zdrowia psychicznego, wpisują następujące hasła:
- psychoterapia Szczecin
- psychoterapeuta Bydgoszcz
- psychiatria Warszawa
Warto wiedzieć, że użytkownicy nie zawsze wpisują frazę z lokalizacją. Google nie pokaże jednak ofert z odległych lokalizacji. Jeśli użytkownik z Poznania wpisze w wyszukiwarkę hasło „psycholog terapia”, wtedy na podstawie jego lokalizacji Google wskaże lokalne wyniki dla wszystkich pobliskich psychologów.
SEO lokalne a branża zdrowia psychicznego
Lokalne SEO sprawdzi się w przypadku oferowania usług w zakresie zdrowia psychicznego. Dotyczy to zarówno samodzielnych gabinetów, jak i dużych klinik psychiatrycznych, które prowadzą działalność stacjonarnie w konkretnej miejscowości czy województwie i kierują swoje usługi do osób, które szukają pomocy psychiatrycznej i chcą ją szybko otrzymać. W przypadku prowadzenia sieci klinik w różnych miastach, dobrze jest je pozycjonować na dane lokalizacje. Regionalne pozycjonowanie sprawdzi się w większych miejscowościach, gdzie dochodzi do dużej konkurencji.
Czym jest lokalna optymalizacja?
W celu wprowadzenia lokalnego SEO należy posiadać stacjonarny adres. Zwykle psycholog lub psychiatra działają stacjonarnie pod danym adresem. Przyjmują przy tym w swoim gabinecie pacjentów. Lokalną widoczność zbudujesz poprzez zoptymalizowanie strony WWW i zadbanie o prowadzące do niej linki. Informacje o adresie firmy muszą się znaleźć na stronie internetowej wraz z danymi takimi jak:
- nazwa firmy
- numer telefonu
- godziny pracy
Dobrze, aby te informacje znalazły się w zakładce „Kontakt”. Umieszczenie danych kontaktowych w stopce umożliwia pokazanie ich na podstronach. Ułatwia to zrozumienie witryny przez roboty wyszukiwarki. Internauci mogą szybko znaleźć dane kontaktowe do psychologa czy psychiatry. Ważne: Dane kontaktowe muszą być oznaczone danymi strukturalnymi, a więc schema.org. Oprócz tego należy stosować frazy z lokalizacją. Przykłady:
- miasto np. psycholog terapia Poznań
- dzielnica np. psycholog na Żoliborzu
- region np. psychiatra w łódzkim
Informacje muszą się znaleźć w tagach title oraz nagłówkach H1. Dobrze, aby znalazły się w treści strony i występowały w formie naturalnej, a zatem odmienionej. Zamiast „psycholog Warszawa” powinno być „psycholog w Warszawie”. Wizerunek Twojej firmy w Internecie poprawi interesujący content w postaci poradników, a także promocja w mediach społecznościowych. Treści powinny nawiązywać do „E-A-T”. Oznacza to, że teksty powinny bazować na wiedzy, autorytecie i zaufaniu.
Jesteś właścicielem gabinetów psychiatrycznych w kilku miastach? Stwórz landing pages, czyli strony docelowe. Dobrze, aby zawierały ciekawą treść i były adresowane do klientów danego miasta lub dzielnicy. Powinny zawierać dane kontaktowe. Nie możesz zapomnieć o zdjęciach i atrybutach ALT, a zatem tekście alternatywnym pliku graficznego. Równie ważne jest linkowanie między podstronami lub dodawanie ocen przez internautów.
Jakie są zalety Google Moja Firma?
Google Moja Firma jest bezpłatnym narzędziem pozwalającym promować lokalne firmy. Sprowadza się do wyświetlenia się informacji o firmie w mapach Google lub w wyszukiwarce. Wizytówka Google My Business sprawdzi się dla małych, ale także średnich klinik psychiatrycznych. Poza pojawieniem się wysoko w wynikach organicznych Google do zalet GMB zaliczają się:
- budowa zaufania wśród użytkowników Internetu
- możliwość dodawania ocen o danym specjaliście – jako właściciel firmy masz możliwość odpowiadania na nie internautom
- gwarancja szybkiego dostępu do informacji o firmie – w ten sposób użytkownicy Internetu mogą w łatwy sposób skontaktować się z obiektem
- dotarcie do statystyk – możliwe jest prowadzenie monitoringu działań użytkowników i dotarcie do informacji, w jaki sposób znaleźli firmę
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Jakie są główne korzyści z lokalnego SEO?
Aż 75,4% internautów szuka w Internecie towarów i usług [1]. Wprowadzenie lokalnego SEO pozwala na dotarcie do klientów, a zatem:
- dostęp do klientów, którzy używają urządzeń mobilnych – użytkownicy szukają na smartfonach usług lokalnych, a według raportu Gemius korzysta z nich aż 24,4 miliony użytkowników [2]
- wzrost pozycji Twojej strony WWW w lokalnych wynikach wyszukiwania – zwykle internauci klikają w wysokie pozycje
- oszczędność czasu i kosztów – związanych z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz. Lokalne frazy wiążą się z mniejszą konkurencją w stosunku do ogólnych słów kluczowych. W ten sposób efekty można szybciej zaobserwować
Prowadzisz własny gabinet psychiatryczny? Jesteś psychologiem lub psychoterapeutą? Pomyśl nad wdrożeniem lokalnego SEO i zyskaj klientów z najbliższej okolicy!
[1] GUS
[2] Gemius
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana